2011. május 15., vasárnap

Azt ígértem magamnak, hogy nem sírok...

(...jelentem, hogy tőlem független okok miatt ezt betartani nem tudtam.)

Elhatároztam, hogy (magányos és elhagyatott, sokszor kilátástalannak tűnő - önálló, reményteli, kalandos, - még ha néha nem is zökkenőmentes) angliai új életem kezdeti nehéz napjaiban sírni nem fogok. Mert hogy elejét kell venni az önsajnálatnak. Hiszen ha egyszer elkezdenek kontrollálatlanul ömleni azok a fránya könnyek, akkor már igen nehéz nem belelovalni magát az embernek a „hű, de szerencsétlen vagyok, és milyen nehéz most nekem, ki sajnál engem – no, ha senki, akkor majd én magamat...” nyomorult lelkiállapotba.
No de lakik velem itt egy hatéves a házban. A landlordom landladym kislánya, fogalkozására nézve tündér. (Fogadott családom tagjairól egyébként nem írtam még, de fogok, mert nagyon megérdemlik, hogy bemutassam Őket.) Hát ahogy ma teszek-veszek a nappaliban, egyszer csak kezembe akad egy úgynevezett „things to do” lista, amit mi, felnőttek, sokszor csinálunk magunknak. Erre fel persze a kicsik is, mert ezt látják mintaként. Így nézett ki a felsorolás, csatolom a képet róla:


Alul, bekarikázva zöld filccel - és az elintézettséget megelőlegezendő - egy fél kipipálással: munkát szerezni Melindának.

Hát hogyan lehetséges, hogy erre ne bőgje el magát az ember lánya...
Mert hogy a fogadó fogadott családom csirkepörköltöt ad nekem vacsorára – nagyszerű dolog. Hogy azonnal ellátnak telefonnal az érkezésem napján, és számot is adtak volna, ha nem kapok a repülőn – nem semmi dolog. Hogy az első fizetésemig, amíg nem tudok alaposan bevásárolni, mindent használhatok (fogyaszthatok) a lakásban – hihetetlen.  Hogy a landladym is segít nekem a munkakeresésben, azzal, hogy körbetelefonál az Angliában élő, pozícióban lévő magyar ismerőseinél, és interjút szervez nekem – több, mint csodálatos... Hogy a többi családtagnak is napirenden van a téma, hogy nekem minél hamarabb munkám legyen - ez is elmondhatatlanul jól esik.
De hogy a család hatéves tagja is felírja a saját listájára az intéznivaló fontos dolgok közé, hogy „get job for Melinda”...
Nos, ezen CSAK sírni lehet. Azzal a bizonyos jóleső, hálás, örömteli sírással...  :)


10 megjegyzés:

  1. Ez de kedves..., a gyerekek erőt adnak.
    Bár nem ismerjük egymást személyesen, de a blog( blogjaid) által olyan, mintha már régóta...nagyon tetszik az élethez való hozzáállásod. Természetes, őszinte, emberi.Kívánok erőt,kitartást,sok-sok örömteli pillanatot! Kati

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg aranyos. :-)) Érezd itt jól magad!

    VálaszTörlés
  3. @Jantu: na de most komolyan. Hát hogy jöhetett ez ennyire össze? Mármint hogy az utamba sodort az élet (no meg Te... :)) egy hozzám (hozzánk) teljesen hasonló kaliberű nőt, rokonlelket, őrangyalt... Mondom is neki sokszor, hogy ez túl szép ahhoz, hogy ne féljek attól, hogy valami miatt tönkremegy... Szerencsés vagyok, hogy ilyen emberek közé kerültem. Köszi, Jantu! (és érezd jól Magadat Toscana-ban... :)

    VálaszTörlés
  4. @Kati: tudod, engem mindig meglep, ha "vadidegen" emberek találják meg az írásaimat, és az meg főleg, ha reagálnak rá. Ez nagyon jó érzés, mert kicsit olyan, mintha virtuálisan sugallnának némi empátiát, törődést. Fontos ez, ebben az érzelmekben hígult időszakaimban főleg. Köszönöm, amit az életről való hozzáállásomról írtál. Minden ismerősömnek ellenkező a véleménye rólam. Abban akarok hinni, amit Te írtál. És még egy nagyon fontos dolog. SEMMI ÉS SENKI nem adhat akkora örömet, erőt és vitalitást, mint a gyerekek. Az ember saját gyereke, de a többi is. De ezt Te bizonyára tudod. Meglátogattam a blogodat. Sok hasznos olvasnivalót láttam rajta. Minden jót kívánok Neked, és egyre szebb nyárba hajló napot!

    VálaszTörlés
  5. @Christine: köszönöm szépen, az "itt" bizonyára azt jelenti, hogy Te is itt. :) Amint sínre kerültek a dolgaim, jó lenne értekezni, mert minden angliai tapasztalatadról és élményedről szívesen hallok. Szép napokat Neked - még ha itt minden alkalommal szürke is az ég... :)

    VálaszTörlés
  6. Mira, igen itt. :-)) Lassan már hat éve. Kérdezz nyugodtan ha valami konkrétum érdekel.

    VálaszTörlés
  7. Ugye nem baj, ha kilinkellek a bloglistámban?

    VálaszTörlés
  8. Nem, dehogyis, örülök neki és köszönöm. Olvastam a blogodat, nagyon igényes munka, és megvallom, ötletet is loptam belőle. :) Valószínűleg keresni foglak, privát elérhetőségen.

    VálaszTörlés
  9. Keress meg nyugodtan, szivesen válaszolok. :-)

    VálaszTörlés