2011. május 21., szombat

Letaglózó élmény


Na, ezt azért nem kellett volna látnom. Ez nagyon durva volt... ezt azért kihagytam volna... Bár ne jártam volna arra, bár ne is mentem volna a közelébe, és bárcsak nem is tudnék a létezéséről...! Mert így csak a szívem szakad meg, és valami elképesztő méltatlankodás van bennem: miért pont ilyenkor, miért ilyen szerencsétlen időpontban, miért ilyen fájó szívvel kellett ezt megélnem... most, hogy ekkora űrt hagyott maga után, elhatároztam, hogy többé be sem teszem a lábamat oda... Amíg nem találok munkát és nem kapok fizetést,

- FELÉ SEM NÉZEK A PRIMARK-NAK, ÉS NAGY ÍVBEN ELKERÜLÖM!!!



Saruk, sokféle, 4-8 font között
... mert tudniillik én nem is hittem el... Csak amolyan "urban legend"-nek gondoltam, amikor Angliát megjárt ismerőseim mondták, hogy létezik egy bizonyos Primark nevű üzletház, ahol FILLÉREKÉRT lehet megkapni az aktuális trendnek megfelelő ruhákat, cipőket, kiegészítőket. Meg hogy Londonba üres bőrönddel érdemes menni, mert nagyon olcsón lehet ruhaneműt vásárolni, és az embernek csak a szíve fáj, ha nem tudja hazavinni a túlsúly miatt. Bla-bla-bla, mondtam én magamban, majd pont a briteknél lenne olcsó a ruházkodás, ahol minden más iszonyat drága, - az ízlésük meg, ugye, nincs a topon, mint köztudott.

Balettcipik, 4 fontért darabja...
Színes ruhák 4-5 fontért...
Na de most aztán... bementem én a Primarkba, ami tőlünk 20 percre van, abban a középkori piacteres kis városkában, Romfordban. Láttam, hogy ott van, szkeptikusan elmosolyodtam, majd bementem, azzal a céllal, hogy megcáfoljam a túlzó híreket... Hát, jelentem, a hírek nem túloztak. A Primark egyszerűen TÖKÉLETES. Tetőtől-talpig fel tudtam volna öltözni, csodálatos fazonú, színű trendi ruhákba és cipőkbe. Állati jó kalapok, sálak, táskák, bizsuk vannak ott... Észvesztően csini ruhák és tunikák, őrjítően csábos és divatos saruk és szandálok! Összeillő fürdőruhák és hozzávaló szettek miniruhával, strandpapuccsal és kendővel... és még annyi minden, hogy fel sem tudom sorolni...

A gyerekek próbálják magukat
szórakoztatni, amíg az anyukák
órákat töltenek itt
... és mindez TÖREDÉKÉÉRT az otthoni árnak, és mindez nekem való NAGY MÉRETBEN IS, ami égi ajándék a frusztráló koreai XXS-es méretek után... Egyszóval igaz a legenda. A Primarkban fillérekért (pennykért) lehet bevásárolni, természetesen gyerekeknek és férfiaknak is. Próbáltam pár fényképet készíteni suttyomban, mert amúgy totál letaglózva mászkáltam fel s alá, és persze igyekeztem kicselezni a biztonsági őröket, mert ugye nem lehet fotózni. Mivel a Lányom áradozott erről az áruházról, és vásárolt is pár fontért cipőt és ruhát, amikor Londonban volt a gimnáziumával, meg akartam róla bizonyosodni, hogy tényleg így van-e. Hát most már tudom. És azt is tudom, hogy megvan a legnagyobb motivációm arra, hogy minél hamarabb munkát találjak és pénzt keressek. :)))


Igen, ez nem ámítás, csizmák 2 fontért...





10 megjegyzés:

  1. Csak halkan mondom hogy szerintem igazi nagy méretben nem tartanak árut. :-)) De a fiúkat én is onnan öltöztetem. Az éves ruhatára kettőjüknek ki van 50 fontból. Szóval a hirek igazak. :-))
    Viszont figyelmedbe ajánlanék még egy boltot ha utadba kerül ne hagyd ki. Persze csak ha szereted fillérekért venni a sportcuccot is. A neve Sportdirect.

    VálaszTörlés
  2. Szia Mira!
    Most értem haza Koreából...még friss az élmény. Életem egyik legboldogabb két hete volt...azokon a helyeken jártam ahol te is...sokat gondoltam ám rád.:)Már tervezem hogy ősszel visszamegyek, mert vissza kell mennem...:)Malacpersely bekészítve, gyűjtögetem a repjegyre valót.Azt hiszem végérvényesen beleszerettem Koreába!:)

    VálaszTörlés
  3. Mira visszaolvastam a bejegyzéseidet!Eszméletlen tökös csaj vagy.:)Minden elismerésem, így nekivágni az "ismeretlennek"!Nagyon drukkolok Neked, hogy minden sikerüljön,amit elterveztél.És persze ezen a blogon is, rendszeres olvasód leszek!:)

    VálaszTörlés
  4. Hát tudod, Christine, nekem ez óriási nagy "sikerélmény", hogy beleférek az itteni ruhákba. Az meg egyenesen jóleső érzés, hogy a nők kétharmada testesebb nálam. (az angol hölgyekre gondolok, akik nem éppen a karcsúságukról híresek...) Köszi a tippet, mindenképpen szeretném megnézni a Sportdirect-et, mert szükségem van a későbbiekben sportruházatra. Talán eljutok a közeli erdőbe kocogni, rendszeresen. :)

    VálaszTörlés
  5. Hello Mariann! :D De örülök Neked, itt ebben a blogban is! Annyira biztos voltam benne, hogy így fogsz érezni Koreával kapcsolatban... Nem tudom Neked elmondani, mekkora honvágyam van, és az a honvágy Ázsiához köt. Nekem már csak plátói és elérhetetlen szerelmem marad, örökre, és boldog vagyok, ha más is átéli azt a lelkesedést, amit én éreztem, érzek. Kívánom Neked, hogy eljuss oda, újra és újra. :)

    VálaszTörlés
  6. Tudod, Manna, a "tökösségem" épp a végét járja... nem voltam tisztában azzal, hogy milyen nehéz lesz ez az egész, főleg lelkileg. Erre nem lehet felkészülni. Hiába tudatosítod magadat a várható nehézségekre, mentálisan és lelkileg nem tudod trenírozni magad, hogy ne érezd úgy, mintha teljesen egyedül lennél, totálisan magadra maradottan, mindenféle érzelmi támasz nélkül. És ami a legfontosabb, itt nem kedvesek az emberek, és nem olyan csodálatosak a tájak, és nem olyan felejthetetlenek az élmények, mint Koreában. Így nincsen, ami erőt és energiát adna, nincs miből töltekeznem. Napról-napra elvész belőlem a lelkesedés, és egyre kevésbé látom, hogy sikerül itt boldogulnom. Hiába minden, nekem Ázsia volt az igazi otthonom. Vagy már nem is tudom... lehet, hogy ez is csak egy nehéz nap a többi közül, és holnap talán kisüt végre a nap.

    VálaszTörlés
  7. Mira, tudom miről beszélsz. Idővel bele szoksz majd hogy a kövérségnek itt mások a paraméterei mint mondjuk otthon. Mikor anno kiköltöztünk Kanadába ott számomra is mellbe vágó élmény volt hogy az akkori 70 kilómmal a soványak közé tartoztam és az orvos kiröhögött mikor kövérnek neveztem magamat. Itt az angoloknál sincs ez másképp. Azóta ugyan elértem a már itt is sokkknak számitó súlyt, de azt is elintézik azzal hogy sétálok eleget. Ha igen akkor jó, minden rendben. :-)) A Primárkhoz még annyit hogy tegnap voltunk mi is. És azt kell mondjam az elmúlt egy évben iszonyűan felmentek az árai. Szóval amit most olcsónak tartasz az egy éve még ennél is jóval olcsóbb volt. :-))

    VálaszTörlés
  8. talan annyit erdemes a Primarkrol tudni, mielott a kovetkezo 2 fontos csizmat a labadra huzod, hogy Indiaban 11 eves kislanyok ragasztgatjak a talpat, £0.01 darabaron. A Primark egy undorito, etikatlan ceg - bar nyilvan (remelhetoleg) minden kicsit is gondolkodo ember fejeben megfordul, hogy hogy is lehetseges ez??? Marmint ez az alacsony ar? Ha gondolod nezd meg: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00cf06z

    VálaszTörlés
  9. Valóban elgondolkodtató, amit írtál. Azt hiszem, alaposabban utána fogok nézni a hivatkozásnak, amit küldtél. Elég elkeserítő az is, hogy az emberek nem tartanak olyan szintű etikai korrektségnél, hogy bojkottálják az ilyen termékek vásárlását. Én magam valószínűleg ismét csak anyagi megfontolásból megyek legközelebb a Primarkba, amíg nem tehetem meg, hogy korrektebb (és leginkább, drágább) helyen vásároljak. Köszönöm, hogy informáltál.

    VálaszTörlés
  10. Anno, mikor az elso Panorama megjelent, sok szo volt a bojkottrol, stb, de akkor a mindenfele jogi kepviseletek arra biztattak az embereket, hogy ne bojkottaljanak, mert akkor a Primarknak jogosan dolgozo emberek is elvesztik a munkajukat. Marpedig ennek a fejlodo orszagokban katasztrofalis hatasa lehet egy-egy kozossegre. Ok a tarsadalmi nyomast javasoltak, a tudatos vasarlast, az elenk tart informacio megkerdojelezeset... Nem tehetek rola, en ennek ellenere nem vasarolok ott, ha bargain-ra vagyok, akkor beterek egy outlet-be vagy egy charity shop-ba.

    VálaszTörlés