2011. augusztus 1., hétfő

Nélküle



Biztosan ismerős az az érzés, amit akkor élsz át, amikor elmegy az, akit szeretsz. A torkodat folyamatosan sírás fojtogatja, a gyomrodat egy nagy kő nyomja, és bár orvosilag a szív nem fájhat, mégis vaspántként szorítja össze a fájdalom – valószínűleg a lélek is ott lakozik valahol, az tud ennyire sajogni.

Itt volt a Lányom velem Londonban. Biztosan valami csodaféle történt, mert egyszeriben máshogy láttam magam körül mindent. London nem túlzsúfolt és hangos város volt, hanem színes és vidáman nyüzsgő metropolisz. Az emberekre nem idegesítően nagyhangú masszaként tekintettem, hanem sokféle, érdekesen harsány multikulturális közösségre. Bia megláttatta és átéreztette velem a dolgok szebbik oldalát. Tele voltunk energiával és sürgető érdeklődéssel, jártunk sokfelé, amíg a lábunk bírta. Megnéztük a titokzatos Stonehenge monstrum homokköveit, ejtőztünk Oxford és Windsor harsányzöld gyepén. Dover szépséges Fehér Sziklái alatt a tengerparton úgy éreztük, otthon vagyunk, Canterbury gótikus komor falai áhítattal töltöttek el. A mesés Kentben a Leeds kastélyban átéreztük, milyen az igazi countryside, és a sokszor karikírozott brit arisztokrácia élete. 

Ettünk tipikus angol reggelit és ötórai teáztunk a gyönyörű Greenwichben. „Fish and chips”-et vacsoráltunk a Tower előtt, és London olyan klassz negyedeiben is megfordultunk, ahol a  szimpla turista nem jár. S mindeközben felvették Biát az ELTÉ-re, Magyarország legjobb egyetemére.

Az ember telhetetlen, egoista, és soha nem elégszik meg azzal, ami van és jutott. Önzőn mindig csak többre vágy. Sokszor eljátszadoztunk a gondolattal, mi lenne, ha együtt laknánk, dolgoznánk és élnénk Londonban. Egyet biztosan érzek; számomra így lenne elviselhető hosszú távon ez a „nemszeretem” város. De mivel priorizálni kell, az első az egyetem. Örülök neki, hogy a Lányom úgy megkedvelte Londont és Angliát, hogy szívesen élne itt. Talonba teszem ezt a vágyat, hátha tudunk vele kezdeni valamit a jövőben.

Bia most a tengernél van a barátaival, Poole-ban. Utána utazik Írországba, Dublinba, az én legjobb barátomhoz. Aztán hazarepül, Thália táborba megy majd Gólyatáborba. Zajlik a boldog és eseménydús kis élete. Hálás vagyok és szerencsés, hogy két felejthetetlen, gyönyörűséges hét az enyém volt Vele. Amikor a nap is kisütött Albionban, amerre jártunk. És ez az igazi csoda.

Most pedig London újra szürke. Túlzsúfolt, hangos. Nyomasztó. 


4 megjegyzés:

  1. Gratula a nagylánynak!Büszke lehetsz rá!Ő egy igazán jól sikerült gyerek!:)
    London,London...szeretem a beszámolóidat a városról, olyan "mirásak".Látom,hogy mindent megteszel, hogy befogadd a várost, hogy ő befogadjon téged.Teljesen korrekt vagy Londonnal szemben, keresed és rá is találsz a szépre, az elrejtett kincsekre...kivánom hogy minnél többet süssön rád a nap Londonba!Kitartás Mira!:)

    VálaszTörlés
  2. Szió! Wow gratula a csajszinak. az én csajszikámat is most vették fel az ELTE pszichológiára. Szeretem olvasni ezekat az anya-lánya bejegyzéseidet, sokszor felismerni vélem önmagunkat a lányommal. De nekem jutott egy fiú is...hát arról a szerelmetes kapcsolatról is lehetne sokat mesélni :).
    Remélem jó ideig kitart ez a pozitív látásmód, amit Biától kaptál.
    üdv: Erika

    VálaszTörlés
  3. @mariann: köszönöm, a Lányom tényleg nagyszerű ember. Minden dicséret Őt illeti. És köszönöm, hogy így értékeled az írásokat. Valóban "mirások". Mert bár utálom Londont, és nem sokáig maradok itt - hiszen az eredeti tervek is erről szóltak, - mégis sikerült olyan felejthetetlen élményeket szereznem, amit szerintem csak a másképp látás és másként való hozzáállás láttatott meg velem. Sok elcseszett lelkű, kreatív fantázia nélküli embert ismerek, akik képtelenek felfedezni a jó dolgokat maguk körül, pedig meglenne rá a lehetőségük. Én ezt teszem, még a legnyomorultabb helyzetben is. Szép napokat Neked is, Mariann!

    VálaszTörlés
  4. @erika: sok visszajelzést kapok azzal kapcsolatban, amit írtál. Sok anya ír vissza, hogy lám, én is ugyanezt élem át a gyermekemmel. Igazából nekik szánom ezeket a bejegyzéseket, érzelmeket. Az érzésekre képtelen, csökött vagy nulla érzelmi intelligenciájú emberek (ó, mennyit ismertem, ismerek magam körül, még a "család"tagjaim, vagy inkább - hála Istennek, VOLT családtagjaim közül...) képtelenek ilyen dolgokat érezni, átélni. Csak mi tudjuk, hogy mennyivel többek vagyunk - a gyerekeinkkel együtt - ezekkel az erőt adó pillanatokkal. Legyen sok örömöd a gyerekekben, Erika, mert csak Ők számítanak igazán.

    VálaszTörlés